Illustrationer til bog om Digital Marketing

I sommer blev jeg tilbudt at tegne illustrationer til en bog om en bog om digital marketing. Jeg sagde yes, det bliver fedt, og så gik vi gang. Illustrationerne er simplificerede, ingen ansigtudtryk eller træk, inspireret af 30’ernes simple streg. Det var interessant at arbejde med en begrænset palette og opleve, hvordan det var muligt at genbruge forskellige elementer og indstillinger løbende gennem projektet. Det var også sindssygt lærerigt at få sparring og arbejde sammen med Art Director/torveholder og grafikeren, der layoutede bogen. Hvornår den er i trykken er jeg ikke sikker på, men her er en samling af arbejdet. En række af illustrationerne er fra den fysiske bog, andre fra blog-indlæg.

Illustrationer

Hvordan man rammer et ældre segment med sin markedsføring.

“Don’t boil the ocean” er et begreb man bruger, når man skal fordele sine markedsføringskroner.

Hvordan beregner man sin lead-værdi?

En rengøringsdame, der har gjort lidt ekstra ud af tjansen ved at servere kaffe og dertil hørende.

Den røde (orange) tråd går igennem målgruppe-analysen og tilbuddet på krydstogter med en Dan Bilzarian-lignende figur og kvinde på en yacht på vej til Seychellerne.

Nye sko?En mindre bogbutik gør brug af kreativ markedsføring i krigen mod den store supermarkedskæde til venstre.Cow and ca$h. Cash-cow. Man kunne naturligvis have visualiseret “dollars” med store sedler.Lækkert hår lige midt under beskuerens lup.Halvt fuldt eller halvt tomt? Ingen ved det.En ung digital specialist taler om virksomhedens DNA og taster løs på den obligatorisk MacBook.